Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

5 april 2015

Pronkrol Marken deel 1

Het eerste deel van de Pronkrol van Marken heb ik in oktober 2014 gemaakt.


Ik werk op linnen van 12,6 draden per cm. Dat werkt voor mij het fijnste, want dat kan ik (nog) goed zien zonder allerlei hulpmiddelen. In het voorbeeld van de Pronkrol werkt Marcella met 16 draden per cm. Dat betekent dat het voorbeeld niet past op mijn lapje. Maar dat is helemaal niet erg. Ik heb e.e.a. aangepast en nu is het mijn eigen letterlapje geworden.

Ik gebruik voor de Pronkrol tot nu toe allen maar DMC floche garen. Ik vind dat echt heel fijn garen om mee te borduren. Het is helaas  niet in alle DMC-kleuren te koop, maar gelukkig wel in de mooie rode kleur met nummer 815.

Wil je ook de Pronkrol van Marken maken? Hier (klik) vind je meer informatie.

Groetjes,
Marian