Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

9 augustus 2015

Blackbird Designs: huisje 1

Op het moment ben ik helemaal in de ban van de ontwerpen van Blackbird Designs. Jullie kennen de dames vast wel: ze ontwerpen patronen voor quilts, borduurwerk en af en toe ook rughooking. Bijvoorbeeld de beroemde mandjes (klik) zijn door hen ontworpen. Een paar jaar geleden zag je veel borduurwerk van ze op de diverse blogs. Met name de kersentuin (klik) is toen door veel borduursters gemaakt.

Ik had me destijds ingeschreven voor de huisjes-serie (Remember me). Het was de bedoeling dat de serie uit negen huisjes zou bestaan, maar tot nu toe zijn er maar zes verschenen. Misschien volgen de andere drie nog ooit.

Ik heb alle zes de huisjes geborduurd. Daar heb ik wel een paar jaar over gedaan, hoor. Het eerste huisje heb ik in 2008 gemaakt. Ik heb het gemaakt met DMC-garen. Achteraf jammer, want het handgeverfde garen is veel mooier, met name voor de heuvel waar het huisje op staat.


Het borduren van dit huisje was genieten! Behalve de heuveldan, dat was doorzetten.

Wie heeft dit huisje nog meer geborduurd?

6 opmerkingen:

kaneeltje zei

Heb ze niet geborduurd maar vaak bewonderd bij Mienke (Balsemien) op haar blog !

Supergoof zei

Ikke!
Alleen diegene die jij hier ook laat zien. Hij hangt bij mijn mam in de kamer. Ik vind de patronen van de dames geweldig!
Maar, quilten wint het bijna altijd van borduren. Daarom blijven de huisjes en andere borduurwerkjes liggen,...

Wilma Kuin zei

Ikke! ! De andere huisjes niet. Alleen deze. Heb van de patronen met garen afscheid genomen.....

Ellie zei

Prachtig die huisjes,jammer dat de patronen nergens meer tekoop zijn.
Mooie blog, ik kom hier graag !

Ageeth Dorsman zei

Heb het niet geborduurd, maar vind het wel prachtig, zoals bijna alle ontwerpen van de dames van Blackbird Design. Hoewel ik ook heel erg graag borduur, komt het er gewoon bijna niet van, omdat de lapjes altijd roepen om voorrang.
Groetjes van Ageeth

Ineke Platvoet zei

Ik heb er 2 klaar (heb de patronen van Wilma overgenomen en nog steeds geen spijt van 0:)
Begin binnenkort met nummer 3. Ik borduur ze wel met het handgeverfde garen. Had hiermee nog nooit gewerkt, maar ben nu helemaal om.
Blackbird Designs en Little House Needleworks zijn mijn favoriete ontwerpsters.