Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

15 november 2015

Afmaken

Hebben jullie dat ook? Als het jaar zo naar het einde hobbelt, dat je dingen wilt afmaken? Ik wel.
1 januari voelt een beetje als een nieuwe start, ook op quilt-gebied. Ik heb al plannen om met twee (!) nieuwe quilts te starten. Maar er ligt nog zoveel, waar ik nog mee bezig ben. Dus heb ik mezelf weer eens streng toegesproken en is het afmaken geblazen. Wat wil ik doen voor 1 januari 2016:

  • Het whole-cloth-quiltje van de cursus van Anneke Ek (klik) afmaken. Ik hoef alleen nog maar de rand te quilten.
  • Het quilten van de sterrenquilt afmaken. Ook daar hoef ik alleen nog maar de rand, maar dat is nog wel wat werk. Deze wil ik het liefst voor het begin van de kerstvakantie afhebben, zodat we daar lekker onder kunnen kruipen. Zie foto hieronder.
  • De top van de SBS-quilt afmaken. Zoals ik een vorig bericht al vertelde hoef ik nog maar 21 blokken te maken. Dit aantal is inmiddels geslonken tot 11. Maar ik moet ze ook nog aan de top zetten.
  • De top van de kaleidoscope-quilt afmaken. Ook dat moet te doen zijn. Ik moet nog twee blokjes maken en dan nog zo'n 50 blokken aan elkaar zetten en aan de top naaien.
  • De SBS-quilt en de Kaleidoscope-quilt dubbelen


Wat een lijst hè. Je zou haast denken dat het werk is in plaats van een hobby. Toch werkt het voor mij goed om dit soort doelstellingen te maken. En misschien denk je nu dat ik dan alles af heb? Nee hoor, er ligt nog genoeg, dat afgemaakt moet worden. Maar dat komt volgend jaar wel.

10 opmerkingen:

conny's quilts zei

Oei wat ambitieus , en dat in 6 weken.....het zijn stuk voor stuk mooie projecten. prachtig die sterren quilt.

kaneeltje zei

Om deze doelen nog voor het eind van het jaar te halen, moet je al aardig wat overuren maken ! Sterkte en geniet er ook van !

Guusje, zei

O ja dat klinkt heel bekend. Ik heb ook net een lijstje gemaakt wat ik nog af wil hebben of het me lukt dat is een grote vraag maar ik kan het in ieder geval proberen denk ik maar veel succes gewenst. Je sterrenquilt wordt erg mooi.

marga zei

Toch fijn dat wij 365 dagen in een jaar hebben. Dus tijd genoeg om dingen af te maken. Maar wij willen zoveel ik denk dat dat het probleem is.
Groeten
Marga

Floor zei

Tja.... die nieuwe projecten, al die verleidingen....
Maar ik vind het altijd wel zonde van de tijd, de stof en het geld om iets niet af te maken. En met dit weer lekker aan het quilten gaan is heerlijk.
Dan maar niet klaar op 1 januari. Wat te denken van klaar tegen het voorjaar?
Oeps.... en die nieuwe projecten dan... ?
Misschien dan toch eentje doen :-)

Martine zei

Oeps, heb jij een blikje tijd gevonden?

Annelies zei

Ik heb veel dingen om af te maken. Het gaat langzaam, maar als er iets af is geeft dat een goed gevoel. Toch komen er ook weer projecten bij....

Atelier Ullizee zei

Veel succes, de sterrenquilt uit prachtig!

Marguerite zei

Oeps...
Zoveel dagen heeft 2015 ook niet meer en dan zitten er ook nog feestdagen tussen...

Ageeth Dorsman zei

Ik ken dat gevoel wel, van dat afmaken, maar wat er nu nog ligt, ga ik zeker niet afkrijgen voor 2016. Maar ik vind het wel heel knap van jou, dat je ervoor gaat om je doelen toch te halen. Het "plannen" begint bij mij meestal in de 1e week van januari, waarbij ik lijstjes ga maken van "eerst afmaken", "mee verder gaan" en "mee beginnen" (maar die laatste ga ik in 2016 toch echt proberen binnen de perken te houden). Veel succes, maar vooral veel plezier gewenst met je quiltwerk!
Groetjes van Ageeth