Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

30 januari 2016

Het Hemelrijk

Het Hemelrijk is een quilt gemaakt in 2007 door Mariet Soethout-Moes. Deze quilt heeft op de quilttentoonstelling gehangen in Vijfhuizen in 2011. Samen met een heleboel andere quilts van Mariet.


In juni 2015 hebben mijn quiltvriendinnen en ik deze quilt nog een keer gezien. Dat was bij een presentatie van Mariet over blauwdruk-stoffen. En weer sprong deze quilt eruit, tussen alle andere quilts die ze liet zien.

Toen hebben we met een aantal enthousiastelingen de stoute schoenen aangetrokken: we hebben aan Mariet gevraagd of ze ons wat meer kon vertellen/leren over het maken van zo'n soort quilt. En dat kon! Afgelopen herfst hebben we van Mariet een heleboel geleerd over Islamitische patronen en hoe deze om te zetten in quiltpatronen. De quilt "Het Hemelrijk" is namelijk gebaseerd op een Islamitisch patroon.
Volgende keer meer over de quilt die ik aan het maken ben op basis van een islamitisch patroon.



De foto's in dit blogbericht zijn allemaal door mij gemaakt tijdens de openbare tentoonstelling in Vijfhuizen.




9 opmerkingen:

Floor zei

Wat een pracht quilt is dat! Ja die Mariet kan er wat van.
De quilt ziet eenvoudig uit, maar lijkt me toch heel moeilijk te maken.
Ben benieuwd wat jij gaat maken.

Marguerite zei

Prachtig patroon!

marianne zei

Wat een beautie!!!!

Patricia zei

Inderdaad, wat een prachtige quilt naar een bijzonder patroon !
Ik ben heel benieuwd hoe je hem gaat maken.

Flickenstichlerin zei

Wonderful quilt finish, congratulations, it is a beauty.
Greetings,
Sylvia

Supergoof zei

ben helemaal weg van Hemelrijk,... zo *M*O*O*I*!!
:o)

Ageeth Dorsman zei

Heel toepasselijke naam voor deze adembenemend mooie quilt! En zo bijzonder, dat hij ontworpen is naar een Islamitisch patroon. Ik kijk nu al uit naar jouw quilt...
Groetjes van Ageeth

christine zei

in zevenhuizen had ik me al vergaapt aan deze quilt ze is zo zo mooooooooi ja dat jullie er gek op zijn kan ik me indenken.

christine

Annelein zei

Hoop dat het jou, tussen alle drukte door, lukt om nog wat steekjes te zetten...*Ü*...