Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

16 april 2016

Catwalk en Wonen in de Amsterdamse School

Gisteren zijn manlief en ik naar het Rijksmuseum geweest om Catwalk te zien. Daar hebben jullie inmiddels vast en zeker wel van gehoord.
Citaat van de website van het Rijksmuseum: "In zes zalen van de Philipsvleugel presenteert het Rijksmuseum vanaf 20 februari t/m 16 mei 2016 mode in Nederland van 1625 tot 1960. Te beginnen bij de kleren van de Friese Oranjes uit de Gouden Eeuw, via japonnen van kleurrijke Franse zijde en flonkerende fluwelen mannenpakken uit de 18de eeuw, naar de klassieke Empire en de queue’s uit het Fin de Si├Ęcle tot aan 20ste-eeuwse haute couture van Dior en Yves Saint Laurent."

Een mooie tentoonstelling, maar jongejonge wat was het druk. Veel te druk wat mij betreft. Echt zonde, want daardoor kun je de prachtige jurken etc niet goed zien. Het leukste was nog om in de museumwinkel de stoffen van Petra Prins (klik) te zien liggen. Dat is toch wel heel bijzonder. Weinig quiltsters die dat bereiken.

De foto hierboven heb ik van internet geplukt. Vanwege de drukte was het bijna onmogelijk om foto's te maken.
Hier (klik) is nog een leuk filmpje te vinden van Catwalk.

Vervolgens zijn we naar het Stedelijk museum gegaan. Daar is een speciale tentoonstelling over "Wonen in de Amsterdamse School". Hier (klik) is meer informatie te vinden.

Dit was echt een superleuke tentoonstelling. Echt een aanrader om naar toe te gaan. Het boek dat bij de tentoonstelling hoort is ook zeer de moeite waard.

Al met al een beetje gekke dag dus: we gingen voor Catwalk en kwamen enthousiast over de Amsterdamse School terug.




5 opmerkingen:

Monica zei

Leuk zo'n rondje musea in Amsterdam. Kijken of wij daar ook eens even tijd voor kunnen maken want het ziet er wel aantrekkelijk uit.

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad...

Guusje, zei

Wat lijkt me die tentoonstelling geweldig mooi. Altijd jammer als het zo druk is.

Chookyblue...... zei

wow that is an amazing dress..........

Anja Stevens zei

ha, Catwalk was inderdaad prachtig en toen wij gingen blijkbaar minder druk, gelukkig