Dit blog gaat over van alles, waar ik mee bezig ben. Vaak zal dit borduren of quilten zijn, maar ook andere zaken uit mijn leven komen langs. Een soort dagboek dus. Ik vind het geweldig leuk dat je meeleest!

9 april 2016

Een geliefde quilt

Zo gauw het herfst wordt, en dus 's nachts een beetje kouder, wordt er op ons bed een quilt gelegd voor een beetje extra warmte. Niet zo maar een quilt, maar een zeer geliefde quilt.

Deze quilt is gemaakt naar een patroon van de dames van Blackbird Designs  uit het boek "When the cold wind blows". Ik heb deze quilt gemaakt in 2012 en 2013. Ergens half 2014 was hij af. In de quilt zitten allemaal herinneringen. Het blok linksonder bijvoorbeeld, was ik aan het maken tijdens de Olymische Spelen in Londen in 2012. Samen met mijn dochters heb ik toen heel veel mooie sportmomenten gezien. Een fijne herinnering.

Ten opzichte van het originele patroon heb ik een paar wijzigingen aangebracht: de blokken zijn verkleind en ik heb een rand toegevoegd.

Als ik zelf moest kiezen welke door mij gemaakte quilt ik het mooiste vind, zou het deze zijn. Al was het maar omdat hij ons zo lekker warm houdt in de winter.

7 opmerkingen:

Marieke Hordijk zei

Kan me voorstellen dat deze geloefd is. Het is een supermooie quilt!

conny's quilts zei

Wat een mooie quilt, fijn om hem zo goed te gebruiken ook. Heerlijk!

liliane bral zei

Het moet heerlijk wegdoezelen zijn onder deze prachtige quilt!!

Marjan zei

Hij is ook echt fantastisch mooi! Bijzonder hoe herinneringen verbonden blijven aan het maken van zo'n mooi werkstuk.

Supergoof zei

en,.. het is ook een beeldschoon plaatje, echt zoals een quilt bedoeld is.
MOOI!
:o)

Annelein zei

In het echt is het zoveel mooier...!!!!

Ageeth Dorsman zei

Dat kan ik me heel goed voorstellen, dat deze quilt zo geliefd is bij jullie, want wat een schoonheid is het!
Groetjes van Ageeth